Del 15 al 18 de setembre de 2020 se debanèt « La Maestra» ; un concors internacional de las caps d’orquèstra femnas, a la filarmonia de París. Foguèt creat per Claire Gibault qu’èra pendent longtemps la sòla femna cap d’orquèstra en França.
Dins un monde artistic que lo masculin ganha, foguèt confrontada per còps a de remarcas sexistas, alara l’idèa d’aquel concors nasquèt. Per aquel biais, espèra faire cambiar las mentalitats e demesir la discriminacion (pel moment i a sonque 4% de femnas cap d’orquèstra).
Claire Gibault ditz que vòl programar aquel concors fins a que las femnas ajan una plaça mai granda dins l’univèrs musical.
Aprèp una seleccion demest 220 candidatas, tretze caps femnas concorreguèron. Fin finala, la granda ganhanta es Rebecca Tong, una cap d’orquèstra indonesiana de 36 ans que demòra en Anglatèrra. Dirigiguèt los moviments de doas òbras de Bartok e Beethoven. Pendent doas annadas, l’acadèmia «Maesta» l’ajudarà en li balhant de «masterclass», de contactes… per facilitar sa carrièra.
Agachèri la finala qu’èra difusada en dirècte a la television. Ai pas lo costum d’observar una cap d’orquèstra en accion, e me cal dire qu’es una experiéncia intensa. Rebecca Tong dirigissiá pas sonque amb sa bagueta, mas tanben amb son còs, son visatge. Semblava que viviá la musica de l’interior per l’exprimir als musicians que trasformavan aquela energia en musica. M’agradèt fòrça de me daissar susprene per aquel partatge.
Marion Guillet.